Kalas och Sömntutor

Det var ett trevligt kalas igår, det brukar bli segt och långdraget. Gammelgubben vart glad över presenten och över att vi kom. Det stod uppdukat buffé med kallskuret, postatissallad och ostbricka. Alice fick mysa med mammas kusin och hans särbo, Ville sprang omkring och lekte med bilar och kollade på Pippi. Vi var smarta och ta med en film till honom, hur roliga är vi vuxna egentligen på sådana kalas? Sitter bara och pratar och pratar.. Men båda ungarna var så duktiga, inte ett pip trots att vi åkte därifrån efter kl.20.

 

Ville somnade sent, så han sover fortfarande men det är snart dags att väcka honom så han kommer upp till dagis. Alice är en morgonpigg fis! Vid 6 taget ville hon gå upp, så jag gick ut och satte ut henne till Jonis och sedan gick jag och la mig en stund till.

 

Nu på förmiddagen kommer mammas sambo och passar Alice medans jag åker och storhandlar. Kan säga att det verkligen behövs att storhandla då det är ganska tomt i skafferi och frys.

 

Väcka skitungen som sover kanse?


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

En storhandling skulle behövas här med, men får vänta tills i morgon då gubben är hemma igen, känns inte lockande att dra med två kidz i spöregnet för å handla... Önskar dig en toppen dag <3

2010-08-25 @ 10:15:39
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0