Alla dessa val

Satt och tänkte häromdagen på alla dessa val man har gjort i livet. Undra vart man hade hamnat om det hade gått som man hade planerat. Hade jag då träffat Jonis, hade jag då fått Ville och Alice?

När jag skulle välja gymnasium hade jag sökt till en skola i Leksand, undra hur livet hade sett ut då? Hade jag blivit kvar där uppe? Vad hade jag i sånt fall jobbat med idag?

I stället hamnade jag på mitt andra hands val som var livsmedel, tanken var att jag skulle bli konditor såsom min mamma och morfar är. Men efter en månad av skoltrötthet och att min farfar gick bort så valde jag att hoppa av. Tänk om jag inte hade valt att hoppa av, undra om jag hade då jobbat i min uppväxtstad och kanske varit egen företagare? Började iallafall gymnasieskolan i min uppväxtstad, i samma veva så träffade jag min första pojkvän. Han kom ifrån grannstaden, jag är glad idag att jag hade modet att göra slut för han var verkligen inte snäll mot mig. Vad hade hänt om jag inte hade samlat ihop mig och gjort slut? Hur manipulerad skulle jag ha blivit?

Efter ett ca halvår så träffade jag mitt ex, han som jag köpte hus med och planerade att skaffa barn med. Vi försökte i 2 år men lyckades inte. Idag är jag glad över att vi inte lyckades i "verkstan". Om vi hade fått barn, hade vi varit separerade idag? Mina känslor tog slut och jag vart kär i en annan kille.

Den nya killen kom ifrån Vänersborg men jag fick rejält kalla fötter och drog mig ur. Jag är alldelles för familjekär för att våga flytta så långt bort. Men vad hade hänt om jag hade blivit kvar, hade jag blivit florist så som mina tankar var just då?

Efter ett år som singel så träffade jag Jonis på en nyårsfest. I år, på nyårsafton, är det 4 år sedan och jag är lika lycklig som när jag träffade honom. Det är ett val jag aldrig kommer att ångra!

Vilka vändningar ens val kan ta oss här i livet.

Visst ska man inte tänkt massa om, men ibland är det ganske kul att ägna en tanke åt det.

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilket underbart inlägg!!! Får mig att tänka på mina val.... ångrar inga av dem :-) Kram å en fin helg önskar jag er <3

2010-12-10 @ 10:43:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja nyfiken blir man ju om man valt annorlunda vad hade hänt då? Annan man, annat yrke, annan bostadsort/land osv. Det är kul att leka med tanken... men njuta av att det blivit så som det blivit! :-) KRAM igen <3

2010-12-10 @ 13:24:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag tycker det är bra att tänka på en massa...Om ibland. För dom flesta gånger blev det till mycket bättre.

2010-12-12 @ 20:38:38
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0