Husmoderlig

Just nu står jordgubbssaften på avrinning och kycklingen står färdiggrillad på köksbordet och luktar förföreliskt.

Tog mina knattar och begav mig ut på äventyr idag, vi åkte till jordgubbssjälvplock. Ville var jätteduktig och plockade några som hamnade i hans mun. Annars så traskade han runt mig och lät mig även fylla hans lilla hink. Alice satt så snällt i vagnen och lekte med leksaker. Jag har underbart snälla barn!

Efter plocken så styrde vi saaben mot mataffären, där fick Ville åka i en bilkundvagn. Han var så nöjd så. Var tvungen att köpa hem blöjer och jag hoppades att även saftsil skulle finnas där. Men det gjorde det tyvärr inte, de skulle få in dem imorgon. Typiskt! Fick lite problem när jag skulle gå ut i från affären, en påse, två blöjförpackningar och sedan Alice på armen och Ville fick äran att bära picknickfilten och gå framför mig. Tog till knepet att "först till bilen vinner".

Som sen lunch tog jag driven på McD, kände att orka stå och laga mat efter utflykten. Men Ville åt glatt och han åt enligt tallriksmodellen.

När Jonis kom hem så tog vi cyklarna på en sväng, hamnade hos Kari, Anna och Minéa. Där fick vi lite fika, men precis när vi kom dit så ringede min far och sa att de åkte från grannstaden. Så det blev en väldigt snabb fika för mig och Alice, men sommaren är lång och det kommer bli en hel del fler fikastunder. Har saknat Anna medans de har varit på semester. Jonis berättade att Ville och Minéa lekte jättefint tillsammans. De hade även pussats bakom en stol. Villes första puss! Den hade kommit helt spontant med.

Strax innan barnen hoppade i säng så cyklade jag snabbt till okq8 för att hämta ut mitt paket som hade kommit. Det var fina saker ifrån H&M. Ni ska få se en bild senare.

Nu måste jag tillbaka till min saft ute i köket. Ska bli spännande och se hur den smakar.

Hoppas att ni har med haft en lika skön tisdag som oss!

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men oj så gott med jordgubbssjälvplock för att inte tala om saft, du är duktig du :-) Hoppas du får en lika fin dag i dag <3 Kram

2010-07-07 @ 08:19:09
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0