Utedag

Dagen började med att vi åkte och badade med vora goda vänner. Barnen plaskade och stojade. Strax efter lunchtid så bröt vi upp, vi åkte då till min mamma som var i sommarstugan. Vi hade lämnat av Alice där innan vi började bada. Där hjälpte vi till och sätta ihop en paviljong, Ville sprang omkring och lekte, Alice satt nöjt i vagnen. Vi grillade till middag, kebebspett och potatissallad. Allitd gott att grilla lite.

Vi kom hem efter klockan åtta på kvällen och vid nio tiden så sov äntligen båda kottarna. En lång dag med mycket frisk luft.

I morgon åker Jonis och Ville till parken zoo, Alice får vara hos svärföräldrarna. Jag ska åka och plocka jordgubbar med min far och hans sambo. Det ska bli skönt att få en liten paus i från barnen. Jag umgås med dem dygnet runt och jag behöver att få andas lite själv.

Tanken med jordgubbarna är att det ska bli sylt. Mumsigt om jag lyckas.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite ur boken jag håller på med. Jag läser "Star" av Pamela Anderson, det är en bra bok och har inte många sidor kvar i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0