Äventyren idag

Jag tog barnen och for in till stora staden och mötte upp Jonis på hans skola. Väl där så fick jag ansikten på dem Jonis pratar om varje dag. Det var roligt att träffa dem. Vi tog storbilen upp till platsen där affärerna ligger samlade. Första anhalten var en skoaffär, Ville behövde nya skor men tyvärr hittade vi inga där åt honom. Men däremot hittade jag och Jonis skor till oss. Jag valde 2 skor á 99kr, lätta, tygskor till sommaren. Jonis hittade med ett par tygskor.

Sedan gick vi in till en klädbutik för att kika efter en "Emil"keps till Ville. Men därifrån gick vi med en keps och ett par rödrosa solbrillor. Efter det var avklarat så satte vi oss ner och fikade för att sedan hitta ett par skor till Ville. Tur att vi fick hjälp, för han sa inte ett knyst medans kassörskan hjälpte oss att prova ut skor till honom. Mycket smidigt! Nästa gång så åker vi dit igen. Alltid trevligt med bra service!

Jag tog pussy wagon hem, och poppade musik på hög nivå. Så skönt att kunna göra det utan barn. Väl hemma gjordes tacos och nu sover skruttarna. Jag ska hämta en cider som jag la på kylning. Ska ta den och sätta mig en stund på balkongen och njuta av solen sista strålar för i dag.

I morgon ska vi lämna barnen för att fara ensamma på äventyr! MYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0