Tidig morgon

Alice började vakna till liv redan vid halv sex, så jag gick upp och gjorde en flaska välling i hopp om att hon skulle somna om. Tji fick jag! Så nu sitter jag har i soffan medans Alice tittar på i drömmarnas trädgård.

Ville verkar som om han har fått feber under natten för han är väldigt varm. Hoppas att några vill komma på kalaset ändå, ska ringa runt och berätta att han har feber så släkten får bestämma själva. Lite tråkigt känns det men så är det att ha småbarn.

I dag för ett år sedan, fram emot eftermiddagen började jag få lite värkar. Det vart någorlunda regelbunda med 5-6 minuters mellanrum så vi ringde in till förlossningen. När vi fått klarttecken i från dem så ringde vi efter barnvakt. Jonis föräldrar kom hit vid 8-9 tiden på kvällen. Väl inne på förlossningen så hade jag sammandragningar och de hade glesat ur. Var öppen för ett finger. De ville skicka hem mig på sovdos och jag pratade med sköterskan om min tidigare förlossning som hade ett väldigt långdragen latentfas. Så vi fick själva ta beslutet om vi skulle sova kvar på förlossningen eller åka hem. Det kändes skönt att ha en valmöjlighet så vi åkte hem. Fick med mig en sovdos hem men jag vägrade bricanylen. Så  den lämnades kvar på förlossningen. Väl hemma fortsatte värkarna under natten och jag var tvungen att stå upp under varje värk och vicka på höfterna. BF+4

Denna bild är tagen 6/11-09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0