Uppsägning!

Får man säga upp sig som mamma idag?

Båda barnen visar verkligen sig från sin värsta sida. Det är nog bådas sjukdommar som spökar men det mycket gnäll, tårar och trots.

Hos läkaren igår gick väl sådär, Ville vägrade öppna munnen så doktorn kunde kolla i halsen. Men hon såg på Villes allmäntillstånd att han var blek och mörk under ögonen, hon lyssnade även på vad jag hade sett i Villes hals och att han hade feber. På de grunderna så äter han nu penicilin.
Alice går fortfarande på sin hostmedicin, doktorn kollade även på henne med bad oss avvakta hennes förkylning. Skulle det bli värre så skulle vi återkomma. Känner mig verkligen som hönsmamman deluxe, så som vi springer hos läkaren.

Just nu yr snön utanför fönstret, det blåser småspikar och är kallt. Det är en innedag för oss som gäller. Jag går inte ut i onödan idag.

Imorgon så ska vi till tandläkaren med Alice, hennes 1 års kontroll. Måste försöka få tag på en barnvakt till Ville. Vill inte att han ska smitta mer än nödvändigt.

Snöar det hos er?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad jobbigt med två sjuklingar! Hoppas de snart blir bättre (iaf deras humör)!



Här började det snöa för en två timmar sen och det ser ut att hålla i sig. Härligt!



Sv: Tack för din gulliga kommentar! :-)

2010-11-09 @ 15:40:33
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: fröken K

Usch så jobbigt med sjuka barn. Jag tycker det är nog med ett barn, hehe. Ska man gå till tandläkaren när man är ett år? Det har jag totalt missat. :) Oops.

2010-11-10 @ 19:37:56
URL: http://marengo1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0