Fullspäckad helg

Äntligen lugn vardag igen, det bästa med vardagen är att man har sina rutiner att falla tillbaka på även fast helgerna är underbara.

I lördags så följde jag med min pappa och hans sambo till närkeområdet för att göra gravarna höst- och vinterfina. Det blev ett stopp i Vingåker på väg hem, där fikade vi på ett litet mysigt konditori med välfyllda diskar med massor av gott i. Ett besök på Strumpboden gav några nya strumpor med sig hem, det behövdes då jag nyligen rensade ut en massa ur strumplådan.

På eftermiddagen så åkte jag och Jonis och lämnade barnen hos svärföräldrarna. Barnen skulle sova över där så vi kunde åka upp till Stockholm och gå på inspelningen av Dansfeber. Det var mingel innan sändningen skulle börja och väl på plats på läktaren så stod där goodiebags. Det var roligt att se hur det går till bakom kamerorna och att se hur liten scenen verkligen är. Det ser mycket större ur i tv. Vi var hemma igen vid kvart över 12 halv 1, och vi somnade väldigt fort.

Vaknade kvart i tio och kände mig väldigt bakfull trots att jag inte intog en enda droppe alkohol, tröttheten var inte att leka med! Jonis åkte i väg och tränade medans jag njöt av att vara själv hemma. Vid lunchtid hämtade vi barnen och for sedan till grannstaden där räddningstjänsten hade öppet hus. Alla brankårens fordon stod ute, så barnen kunde få provsitta. Ville uppskattade båten och terrängbilen mest. Efter vi kikat runt klart så åkte vi upp till till mitt ex där vi fikade, gosade med katterna.

Full rulle!

Kommentarer
Postat av: fröken K

Jag var också i Stockholm i söndags, men inte på dansfeber. Men jag träffade Stina som var där med damen som du vann biljetter av. Sågs ni månntro? Hoppas du hade skoj!

2010-10-19 @ 16:31:14
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: Linda

Oj, verkligen full rulle! Förstår att du njuter av veckans lugn igen. :-)



Sv: Att hon sover så länge är helt nytt för oss. Annars vaknar hon runt kl. 7 (+/- en halvtimme). Hon kanske håller på att bli sjuk. Eller så ställer hon in sig på vintertid. :-D

2010-10-19 @ 22:55:09
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Linda

Kul med så mycket roliga helgaktiviteter! Nästan så du behöver en till helg inpå för att vila upp dig - ha ha!!

2010-10-20 @ 11:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0