Kompott

Redan onsdag och veckorna rullar på. Lillsorken blir 11 månader den 8:e och jag förstår inte vart tiden tar vägen?

Igår eftermiddag åkte jag och svärmor ut i skogen för att plocka lite svamp och så att jag fick en paus i från barnen. Vi hittade en del svamp, både blek taggsvamp, trattkantareller och några gula kantareller. Svärmor fick all svamp med sig hem, min plan är att plocka mer svamp åt mig på fredag då jag och pappa ska ge oss ut i skogen. Blir näst sista gången för detta år. Lite tråkigt att känna att svamperioden redan är över, jag njuter av att vara ute i skogen och plocka svamp!

Ikväll blir det tjejkväll, då ska vi ge oss i väg och besöka roadshowen. Det ska bli så roligt!! Mat, champange och skitsnack, det kan inte bli bättre än så! Jonis kommer hem runt halv 4, så kan jag fixa i ordning mig i lugn och ro.

Det är snart dags för att hämta Ville från dagis, jag ogillar verkligen tre timmars-dagarna, man hinner inte göra något samt att Alice inte får så mycket tid för sig själv. Hon sover oftast när Ville är på dagis. Idag höll hon sig vaken lite längre och det var så roligt att se att hon njöt av att vara själv och hon kunde leka med alla leksaker utan att storebror kommer och puttar bort henne eller säger "Ajaj!" eller "Nej!".

Frusen är jag med, ändå in i ryggmärgen. Känns idag att det är höst, både mulet och kulet. Om barnen tillåter så ska jag ta mig en dusch eller bad.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul med tjejkväll! Du får ha det så himla roligt!!



Sedan är det verkligen synd att svampsäsongen börjar lida mot sitt slut. En annan har bara varit ut två gånger - har svårt att ta mig fram med alla dessa krämpor. Men tänkte ut en sista lugn sväng här i veckan/helgen om man är pigg nog.

2010-10-06 @ 13:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0