Söndag

Jonis tog Ville och åkte och fixade med Johannas bil idag så det vart bara jag och Alice kvar hemma. Det märktes verkligen att Alice tyckte det var skönt. Så jag bestämde mig för att ta en promenad, när vi kom ut så sken det upp och vädret vart ljuvligt. Var ute och gick i 1½ timme, Alice sov under hela tiden.

När Jonis och Ville kom hem igen så var det dags för ge oss av allihopa till min syster för att fira att Melizza fyller 7 år imorgon. Väl där så lekte alla barn så fint ihop, det var lugn lek. Angelina var så duktig och satt och räkna och skrev tillsammans med Jonis. Angelina räknade till 12 alldelles själv!

Alice släpper taget mer och mer och tar steg mellan saker. Hon är även vår lilla papegoja, det kommer nya ord varje dag. Idag sa hon häst, annat som kommer ur hennes mun är Hej, hejdå, mamma, pappa och upp. Så kul att höra.

Nu ska vi snart äta här hemma, sen middag idag och sedan blir det film. Lugn söndag!

Hur har eran helg varit? Lugn och skön eller mer fart och fläkt?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vår helg var blandad men mest lugn och mysig (bara lite stressig emellan varven). Knattebio uppskattades! Inte själva filmen men att gå på bio var en hit. :-)

2010-10-31 @ 20:42:36
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: fröken K

Vår helg har varit ganska lugn. Vi har bara gjort saker som fallit oss in, men vi tar det extra lugnt då vi precis varit sjuka. Jag förstår inte hur folk orkar ha en hektisk vardag och så göra ännu mer på helgerna. Helgerna är till för att slappa och bara umgås. Tycker jag då. :)

2010-10-31 @ 21:40:56
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Fart å fläkt med ladies nigth som var toppen, dock lungt å skönt morgonmys med barnen nu - som jag längtat efter :-) Krokarna har jag hittat i en skräplåda i mormors lada, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig - men finns säkert nyproducerade på byggvaruhus? KRAM

2010-11-01 @ 08:20:09
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0