Lördag men söndag

Hela gårdagen trodde jag att det var lördag, så vips så har jag fått en längre helg. Så härligt!

Igår, efter jag kört Jonis med arbetskompis till bussen, så åkte jag och barnen vidare till mina svärföräldrar. Där spenderade vi eftermiddagen och fick mat. Det var skönt att slippa att vara hemma. Vi ska åka dit idag med, då kommer barnens farbror, faster och kusiner. Det var längesedan vi träffade dem, Indra och Ville kommer nog ha roligt ihop.

Nu på morgonkvisten tog jag tag i disken och gjorde rent spisen grundligt. Har förvällt svampen jag hittade i skogen häromdagen och nu står diskbänken på tur att bli putsad. Ska köra igång diskmaskin och tvättmaskin. Min mormor ska komma in på eftermiddagen så ska jag ta en sväng om med dammsugaren.

Sen ikväll när Jonis kommit hem så blir det pizza och soffmys. Helgen är räddad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0