Lördags lunk

Idag har vi varit hemma hos min pappa. Jonis och pappa har börjat byta panel på garaget och kommit en bra bit på väg. Dock har vädret inte visat sig från sin bästa sida då regnet öst ner. Ville hade roligt så han lekte i lekstugan, plaskade i vattenpölarna.
Alice, jag och Eva höll oss inomhus. Jag började sy barnens gardin och Eva pysslade med att förbereda mat medans Alice lekte på golvet.

Vi ska dit imorgon igen och fortsätta att sy och snickra.
Min bror kommer dit och då ska vi fira honom, helt otroligt att min lillebror fyller 25 år! Hur går det till? Nu är han och jag jämngamla.. Haha!

Innan vi åker in till min pappa så ska vi rösta, jag vet fortfarande inte vad jag ska rösta på. Beslutsångest deluxe! Får läsa lite innan jag går till vallokalen. Röstar ni på valdagen eller väljer ni att förtidsrösta?
Själv tycker jag att det är lite av charmen att rösta på valdagen, men om man inte kan rösta på valdagen så förstår jag att man förtidsröstar.

Nä, nu lockar sängen. Natti natti på er!

Det positiva med att det regnar är att svampen växer i skogen!




Dessa hamnar i min påse;
KarlJohan, Kantarell, Rödgul trumpetsvamp
Trattkantarell och Blek taggsvamp



Drömmer om att hitta dessa...
Svart trumpetsvamp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0