Sagostund

Vi går och lånar böcker en gång i månaden, så vi kan läsa på kvällen med Ville. Eller om han vill sätta sig själv och läsa, vilket han gör ofta.

När vi lånade Halvan och brandbilen så berättade bibliotekarien att de skulle ha sagostund där en brandman kommer och läser den boken för barn. Jag vart riktigt glad för jag vet hur roligt Ville kommer tycka att det är. Men idag när jag frågade vilket datum det var, så fick jag svaret att det var på torsdag och på en annan lapp så stod det att sagostunderna var i från 4 år, frågade då om det var så att sagostunden när brandmannen skulle komma också var från 4 år. Ja, så var visst fallet. Jahapp, tråkigt nog har inte Ville åldern inne men de sa att vi var välkomna ändå.

Såg nu att de annonserar om sagostunderna på deras hemsida men där står det inte heller något om en åldersgräns. Borde påpeka att det bör stå att det är åldersgräns?

Jag är lite besviken på att de har åldersgräns, visst att 4 åringar sitter still och kan lyssna mer. Men de borde ha sagostunder för yngre barn med. Läsandet ska väl välkomnas i alla åldrar!?

Hade planerat att hålla Ville hemma från dagis och skaffa barnvakt till Alice, så jag och Ville skulle göra lite skoj ihop.

Ska vi gå eller ska jag låta Ville gå till dagis? Hur hade ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ville brukar ju vara rätt lugn och tror absolut ni kan gå på sagostunden ändå - om han är på rätt humör för det ;-) Jag skulle gått trots åldersgränsen. Läsning ska uppmuntras, men förstås ska det inte bli stökigt så de förstör för de andra som vill lyssna.

2010-09-13 @ 18:41:53
Postat av: Linda

Om biblioteket har sagt att det är ok skulle jag gå, låter ju jätteroligt. :-) Du är ju med och om han inte orkar sitta still eller vad som nu kan hända så kan ni ju alltid gå hem igen (alt. hitta på något annat roligt med er "egentid"). Gå du. :-)

2010-09-13 @ 19:57:12
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0