Torsdag

Dagens nerdragna sömn för lilltjej har lönat sig. Hon somnade på en gång efter att ha slukat vällingen, dock verkar det som Villes nerdragna sömn verkar inte ha någon effekt. Han är fortfarande vaken och läggningen går inte bra.

Förmiddagen spenderade jag och Alice hos min mamma och eftermiddagen hos svärföräldrarna.

Hos svärföräldrarna gick vi en promenad och gick förbi min farfars grav. Plockade lite löv som jag tänkte att vi skulle höstpyssla med imorgon. Fikade även ute i det underbara vädret som har varit idag.
Plockade goda äpplen som jag tänkte göra äpplekaka utav när vi får besök. Svärföräldrarna har gott om äpplen då de har 3 stora äppelträd.

Nu ska jag ta in svampen jag plockade igår och rensa den, har redan förvällt en del.

Från vänster:

Blek taggsvamp, trattkantarell och rödgul trumpetsvamp

 

Gula kantareller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0