Torsdagens rapport

Barnvakten kom i tid men helt plötsligt var jag och Ville tvungen att springa till bilen och springa till sagostunden för att hinna. Men vi hann i tid. Ville satt och lyssnade hela sagan men när sagan var slut så tröttnade han. Men jag lyckades få honom och vilja stanna kvar hela tiden. Efter att brandmannen Andreas hade läst klart sagan så gick hans brandlarm, men han hade "ledigt" från tjänsten för tillfället och behövde inte att åka ifrån barnen. Brandmannen visade även en brandsläckare, brandvarnare och sin jacka. Pratade även lite om vad man skulle göra om det brann. Barnen fick även varsin målarbok och den vart Ville överlycklig över. Nästa sagostund är bokad och då kommer en polis att läsa Halvan och polisbilen.

Mormor var kvar under hela dagen, så jag har hunnit putsa fönstrerna i vardagsrummet. Riktigt skönt att ha det gjort. Nu är det bara två fönster kvar. Blommorna har fått duscha av sig med. Jag smet i väg utan barn och åkte till den lokala blomsterhandeln och handlade blomjord och innerkrukor så jag kan plantera om blommorna. Så det ska jag och Ville pyssla med någon dag när Alice sover. Tror Ville kommer tycka är roligt.

Nu är det bara att vika tvätt och sedan hänga det jag körde idag. Det är så tråkigt att vika och hänga tvätt!!

Hoppas att ni har haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åhh nu får jag dåligt samvete... har massa oputsade fönster kvar här hemma :-/ Kanske får bli helgens nöje... Eller inte ;-P Har ju sjuk vovve å lite hängig Bogge att sköta om, så det får bli mys för hela slanten :-) Ha en toppem helg, stor kram!

2010-09-17 @ 16:12:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Kul att ni gick och att allt gick bra! Önskar de skulle fixa med lite såna aktiviteter här också men det är mest för äldre barn...



Hoppas ni får en trevlig och stressfri helg!

2010-09-18 @ 08:39:43
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0