Dumma, dumma

Dumma Ville/Alice har blivit en standard fras här hemma. Det är inte dåligt vad barnen bråkar... Man försöker medla i vissa stunder och andra stunder får de lösa problemen själva. Tror det är nyttigt för dem.

Alice är en trotsperiod deluxe just nu, hon vill inte klä på/av sig, inte gå i trappor, inte äta mm. Allt för att odla mer gråa hårstrån på sin stackars mammas huvud. Det är en prövotid, ge mig styrka! Häromkvällen så fick Alice ett utbrott bara för att hon skulle ta av sig sin klänning. Det var verkligen en kamp att få av Alice klänningen den kvällen. Jisses!

Nu ska jag borsta tänderna på dessa barn och sedan lämna dem på dagis, det vankas arbete..

Kommentarer
Postat av: mamma

Ahaaa !!! Är det därför jag fick gråa hår så tidigt ;)

2011-12-28 @ 10:32:48
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Cissi

Känner igen det där.. Har ett mantra med "välj dina strider" i huvudet större delenav dagen! ;)

2011-12-28 @ 21:20:10
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Detta känner jag igen såååååå väl. Men med dagens utflyckt som morot har jag kunnat häva lite trots å bråk de senaste dagarna. Skönt. Så vår lilla bestämda å envisa dag var väl förtjänt av att skämmas bort. Tur att man snabbt glömmer deras utbrott å lever längre på deras kramar å lena ord ;-D KRAMIS

2011-12-28 @ 22:33:07
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0