2011

Nu ligger det ett helt år med nya förväntningar och med nya utmaningar och förändringar. Jag hoppas att det blir ett bra år och att det inte blir allt för mycket motgångar.

Nedräkningen har börjat tills jag ska börja jobba, det är otroligt vilken ångest jag har över det. De här tre åren jag har varit hemma har gått fort. Hänger inte riktigt med ibland.

Nyårsafton var riktigt bra, vi lämnade barnen på eftermiddagen och sedan åkte vi hem och gjorde oss i ordning inför kvällen. Dock vart det väldigt stressigt innan vi kom i väg. Så vi fick slänga i oss vår lilla nyårsmat. Jag hade köpt en påse räkor, så det vart lyxiga räkmackor till nyårssupé.

Det var en alldelles lagom kväll med lagom mycket alkohol och trevligt sällskap. Hemma var vi vid två tiden. Det som hade gjort kvällen ännu bättre var en strips tallrik med massa vitsås. Tyvärr så var alla matställen stängda, så det fick bli de räkor och mackor som vart över från nyårssupén. 

Inga nyårslöften lades, lika bra det för jag lyckas alldrig hålla dem ändå. Har ni gett några nyårslöften?

Nu sitter jag här med Alice i soffan och myser, hon var pigg som en lärka redan vid sex taget. Så vi ska snart äta varsin smörgås och sedan blir det lite bus. Dagens planer har vi inga men jag sitter och klurar lite på det. Hade varit roligt och åka och fika hos någon eller om någon vill komma hit. Vad har ni för planer för dagen?

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som ni hade det mysigt, med en massa räkor. :-D



Inga löften här och inga planer för dagen heller. Ja, tvätten väntar på hög som vanligt men mycket mer än så blir nog inte gjort.

2011-01-02 @ 09:49:15
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Lät som om ni hade det härligt! Här har du en med ångest också för att återvända till arblivet, men mest för att jag måste pendla så långt... När ska du börja? Kram

2011-01-02 @ 19:13:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag har drygt 40 minuters pendling, ca 6 mil enkel resa + det samma hem. Så att jag jobbar 80 %, men blir som en heltid för barnen på dagis då jag måste pendla :-/ Vill verkligen inte tillbaka dit då vi även bytt chef under min föräldraledighet vilket jag inte är så glad för... Så planen är att börja jobba först till hösten om inget annat arbete dyker upp på hemorten! KRAM

2011-01-03 @ 08:36:55
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0