Dag 13 - En vanlig dag

Under föräldraledigheten så har jag gått upp när barnen har vaknat, gjort välling och sedan har vi myst ner oss i soffan framför barnprogrammen. Men oftast så är det en film som Ville har valt.

Jag läser tidningen och sedan startar jag datorn för att kolla mejl, nyheter, bloggar och facebook. Efter någon timme så äter vi frukost. Barnen får pyssla med vad de vill, leker på deras rum, klättrar i soffan och busar.

Efter lunchen så brukar Alice sova, då brukar jag och Ville mysa i soffan. Någon fika brukar vi med hinna med. Jag förbereder kvällsmaten och maten står på bordet när Jonis kommer hem. Vi äter, plockar undan och sedan är det pappalek.

Vid halv sju så är det dags för pyjamas, välling och sagoläsning. Alice ploppar i säng först och sedan Ville. Senast halv åtta så sover båda barnen.

Hur det blir sen när jag börjar jobba vet jag inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0