Dag 9 - Min tro/livsfilosofi

Jag har en väldigt blandad tro, har plockat det bästa från allting.

Tror inte på att det finns någon Gud, men jag tror på Ödet och Karma. Karman att gör man något fel så kommer det och biter dig i rumpan. Ödet att våra vägar är på ett visst sätt utstakade och samtidigt att gör man vissa val i livet så ändras ens väg.

Men jag tror att det finns en himmel och att man kommer träffa sina nära och kära den dag man går bort. Just det är en stor tröst för mig.

När jag var liten så målade jag en teckning, på den teckningen så stod det Jonis i ett hjärta och på ett gammalt fotografi från samma ålder så hade jag en t-shirt med texten "Vilde Ville". När jag och Jonis träffades så hade vi likadana mössor fast i olika färg, jag en rosa och han en blå. Vi fyller år med fyra dagar emellan, vi hade legat på bb samtidigt då vi är födda i samma stad.
- Ödet som har spelat en stor roll där.

Kommentarer
Postat av: fröken K

Oj, det var häftiga grejer det där. :)

2011-01-08 @ 21:49:06
URL: http://marengo1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0