Krasch!

Igår när vi kom hem från promenaden och skulle kolla lite på datorn så reagerade jag på att den lät konstigt. Sekunden senare så vart skärmen svart och den startade om sig. Fick då upp ett meddelande på engelska, fint översatt så hade hårddisken gett upp.

Nu på morgonen har jag släpat in den stationära datorn och kopplat ihop den. Men känner sig minst sagt handikappad när datorn dör så. Är man beroende eller?

Jonis får lämna datorn till sin bror och hoppas att han kan rädda det som finns på hårddisken innan han sätter in en ny hårddisk. Utgifter och utgifter! Något mer som sjunger på sista versen är vår inspelningsbara dvd, den kommer vi få ersätta med en inspelningsbar box.

Jag kommer att missa två kalas i helgen pga att jag jobbar. Mycket tråkigt men så är det.. Jonis och barnen får åka iväg iaf.

Jag hann plocka undan en hel del igår och det känns skönt inför helgen. Ska fortsätta lite smått idag med, ikväll blir det fredagsmys med tacos och chips. Så det betyder att jag måste gå och handla men det är bara skönt att komma ut och röra lite på sig.

Hur mår ni då?

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, det brukar vara så! När en sak går sönder dröjer det inte länge tills nästa pajjar... Hoppas ni kan rädda hårddisken (vilket påminner mig om att jag måste göra en backup på min!).



Synd att du missar kalasen! Du får be sambon ta med sig lite tårta hem till dig. ;-)

2011-01-21 @ 12:19:43
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Linda

Bara skit med teknikprylar! Jag är dock förundrad att er inspelningsbara dvd hållt så länge, vi hade ju en likadan modell.... den skrotades redan i Avesta nån gång!



Dagen går i trötthetens tecken. Det säger väl allt? ;-)



Hoppas de går fint på jobbet!

PUSS!!

2011-01-22 @ 16:00:52
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0