Om bloggandet

1 – Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat till och från sedan 2006 på olika adresser, men denna blogg har jag haft i snart 1 års tid

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Oj, 46 bloggar på Bloglovin men det är nog fler än så

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar
och hur många är ämnesbloggar?
Större delen är dagboksbloggar.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, jag hoppas på det och det är det jag eftersträvar. Varför visa en falsk bild av sig själv?

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag har en fungerande gräns och jag tänker många gånger om innan jag skriver ett inlägg.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag skriver mest för att få vår vardag dokumenterad, det är roligt att gå tillbaka och läsa vad man gjort. Och sedan är det roligt när man får uppskattning i form av kommentarer.

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, inte än så länge. Men skulle det komma en sådan fråga är jag inte sen på att träffa läsaren.


8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nja, både och! Man ska absolut inte lämna ut sig för mycket i bloggen. Därför har jag inte talat om vart jag riktigt bor någonstans.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Några nackdelar finns inte med bloggen, bara positiva aspekter.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag hoppas på det, sen återstår det och se i vilken form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0