Söndagsmiddag

Det är plusgrader ute och jag tyckter det är så tråkigt. Jag tycker om snön, tycker det är roligt att se barnens glada miner när de leker. Snön kan väl iaf få ligga ett tag till, vill inte ha tillbaka det tråkiga gråa som kommer när snön försvinner.

Planerna för idag är att ta ner granen och sedan åka till svärföräldrarna och äta söndagsmiddag. Även Jonis bröder med familj kommer så det kommer bli jättetrevligt. Jag och Jonis hoppas på att det antingen är en god stek eller svärmors underbara lasagne. En trevlig söndag väntas.

Ville har haft otur med sin tripptrapp stol, förra veckan ramlade han ner och fick sin första pungkross, Ville sprang till Jonis och Jonis frågade om de skulle kolla så allt satt kvar och Ville svarade ynkligt "jaaaa". Häromdagen så satt Ville på stolen och helt plötsligt låg han på golvet, Jonis sa att ena sekunden så satt Ville där och andra inte. Ett blåmärke fick han utav den resan. Men nu tror jag att Ville lärt sig att han ska sitta ordentligt på stolen.

Har ni haft en underbar helg?

Kommentarer
Postat av: mamma

Hälsa svärföräldrarna :) Nu blev jag också sugen på lasagne

2011-01-09 @ 10:43:24
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0