Söndagslunk

Nu är jag tillbaka till jobbet och det har varit en minst sagt lugn start. Har haft en handfull kunder på hela helgen, bara säteskunder med. Men jag känner tyvärr att jag har gått tillbaka lite för tidigt för nu känner jag värk i mina leder och känner mig lite slagen. Hoppas att det stannar där och inte blir värre.

Jonis och barnen har varit på hundutställning idag och Alice var eld och lågor. Men roligast var nog när Jonis berättade om att Alice sa "miau" till en liten vit, fluffig hund och ägaren fnös till och vart förnärmad... Favoriterna var pudlarna men när en stor pudel gick förbi vagnen så kläckte Alice ur sig "bäää". Hahaha!

Vi har börjat använda en hel del tecken här hemma och Ville har anammat de direkt. Så fort han lärde sig "äta-tecknet" så sa han äta. Det är roligt att se att han verkligen har användning för tecken. Som tidigare i veckan så satt vi hemma hos svärföräldrarna så pratade Ville i tungor och ingen förstod vad han menade. Då frågade vi om han kunde visa i tecken och då gjorde han "sova-tecknet" och sa Britta. Han ville alltså sova över hos farmor och farfar, vilket han även fick. På Enkla TeckLex så är det ett lexikon med olika ord och väldigt bra beskrivning hur man gör orden.

Tecken som vi har lärt Ville är titta, buss, båt, äta, sova, leka. Mer tecken ska vi plocka in men ska se först vilka som är användbara för oss.


Imorgon så ska vi åka till min pappa och plocka av körsbärsträdet, självplocken för jordgubbar har stängt för säsongen. Men hemlagad saft blir det iaf. MUMS!

Kommentarer
Postat av: sophie - Vi 3 mot världen

TACK! Jag följer dig oxå nu :D



Ja, det har du rätt i. Man vill inte ens ta namnen i sin mun =/

2011-07-25 @ 20:56:44
URL: http://www.vi3motvarlden.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0