Måndag morgon

Kalaset igår var trevligt och jag hoppas att gästerna gick härifrån nöjda och glada. Magarna var fyllda med snoddas, negerbollar och muffins. Istället för tårta så serverade vi marängswiss.


I present fick vi pengar, nya lakan och presentkort. En fin bok med 500 olika chokladrecept att baka, mumsigt värre!


Jonis somnade med Alice i famnen när han skulle natta henne, så jag lyfte in Alice och Jonis sov vidare. Ville satt jättetrött brevid Jonis och kollade på Pettson och Findus så då passade jag på och lägga mig i ett varmt bad. När jag kom ut från badet så hade Ville somnat så då var det bara att välta omkull honom. Jonis vaknade till vid halv tio och han gjorde sig klar för sängen och gick och la sig. När BB var slut så skulle jag lyfta in Ville i sängen och upptäckte då att han var stekhet, efter en koll på termometern visade det sig att han hade 39 graders feber. Fick lite alvedon och det fick ner febern så natten vart lugn.

Nu på morgonen så stannade samma termometer på 38 grader, så det blir till att vabba imorgon. Egentligen är det Jonis tur och vabba men han måste lägga golvvärme då betongbilen kommer på torsdag och de ska gjuta på bygget. Ska försöka ordna så Alice kan gå till dagis imorgon så Ville får det lugnt här hemma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0