Feber och syskonkärlek

Andra dagen hemma med vab av Alice. Hon vaknade med feber igår natt och hon har fortfarande feber men inte hög alls. Tillräckligt så hon inte skulle få gå till dagis.

Gårdagen var även Ville hemma då det var en kaos natt. Alice med sin feber, Ville med sin växtvärk. Ville skulle sova på soffan, Alice ville ligga bredvid Ville. Så när Ville och Jonis lagt sig på soffan så grät Alice så förtvivlat efter Ville. Efter ett tag så frågade jag Alice om vi skulle gå ut och krama Ville och fråga honom om Ville skulle följa med oss in i sängen. Fick en liten ynkligt ja till svar. Dock fick vi inte med oss killarna in i sängen men Alice var nöjd. Hon la sig till rätta, drog några suckar och sedan somnade hon. Sötråttan!

Barnen har även börjat krama varandra mycket mera, kramar som är spontana. Det ser så underbart ut. Hjärtat svämmar över med kärlek då..

Men idag är Ville på dagis och jag och Alice har myst, busat lite och tittat på kvitter. Nu ligger hon och sover och jag ska passa på och gå igenom lite kläder och tvätta lite. På eftermiddagen kommer min mamma hit och säger hejdå till oss, imorgon åker dom till Kina på semester.

Hoppas att ni har det bra där ute!

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hoppas alice kryar på sig, inte kul när de är sjuka... Å växtvärk har även Luran, så jag håller tummarna att Bogge inte får feber av sina vaccinatinssprutor å är vaken i natt :-/ Stor kram till dig!

2011-05-18 @ 12:56:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

skrutt med feber, hoppas hon är piggare till imorgon!



Sött med syskonkärlek, när den märks sådär markant med massa kramar :-D SÖTNOSAR!

2011-05-18 @ 20:50:24
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0