Stoltare än en tupp!

Oj så stolt jag är över min son idag. (Detta kanske låter som ett skrytinlägg men jag måste göra av stolthet någonstans...) Vi var på Villes 3 års kontroll idag.

Ville fick börja med att plocka upp alla leksaker ur påsen, och där slog blygheten in. Han var en liten mus som kröp upp i Jonis knä. Men där tinade han upp ganska fort och utförde alla uppdrag galant. Bäst var det när boken skulle ligga under dockan. Han löste det genom att lägga dockan på boken. Men boken hamnade under dockan, så smart!

Efter vi pratat och kommit överrens om att en remiss skulle skickas till logoped och att det var dags att provocera med mjölk så var det dags för vägning. Nu väger min kille hela 14.8 kg och är 97.5 lång. Han var så duktig på att stå på vågen själv och gick fram till mätstickan ensam. Nu ligger han på medelkurvan igen.. Mammas stora kille!!

Efter bvc så gjorde vi bl a ett ärende till leksaksaffären, där var uppdraget att köpa en toasits till Ville. Han var så duktig och några leksaker tjatade han inte till sig. Men en sak tjatade han till sig, en bok. Böcker kan jag inte neka till, så boken om Halvan och sopbilen fick följa med hem.

Ett stopp på det lokala konditoriet blev det på vägen hem, för att köpa något gott att fira med nu när det gick så bra för Ville på bvc.


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktigt, klart han ska ha en bok efter det lyckade besöket! Här har vi ingen 3-årskontroll utan nästa är runt 3,5 år har jag för mig.



Sv: Tack för dina fina kommentarer! :-) Jag försöker ta det lugnt men det är något jag inte alltid är bra på, ffa inte när jag gärna vill göra 100 saker samtidigt. Som nu ligger jag i sängen och borde sova men mitt huvud går på högvarv istället... Så jag går på lång och intensiv bloggrunda istället. :-D

2011-05-16 @ 23:53:43
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0