Steg 3 - Mat

Jobbdagar:
Bra, nyttig frukost som går att äta i bussen. Förslag någon?

Mellis:
Nötter
Frukt (vindruvor, äpple, päron, nektarin, granatäpple, physalis eller melon)
Bars
Morötter
Kesella
Smothie
Knäckemacka med magert pålägg (kalkon/makrill)
Ägg

Lunch:
Matlåda
Mer sallad
Mindre portioner
Mindre kolhydrater

Middag:
Mindre portioner
Mer sallad
Mindre kolhydrater
Vitamintablett

Vid sug på kvällen:
Se mellis

Övrigt:
Minst 1 liter vatten/dag

Lediga dagar:
Så får det bli en protshake/smothie på morgonen som frukost.
Mellis blir det som föreslagit ovan.
Lunch en omelett
Mellis
Middag

Jag vet med mig att mina lediga dagar så kommer jag få kämpa mera med maten, det är då jag slöar till! Mina jobbdagar så har jag bättre rutiner. Ska även börja använda de små tallrikarna och äta ifrån, då blir det inte så enkelt att äta för mycket. Men jag är så peppad!!

Kommentarer
Postat av: fröken K

Bra att du är peppad, men du måste ha en dag då du äter lite skit, en dag då du får göra vad du vill, annars blir du tokig. Man ska inte förbjuda sig själv, för då är det lätt att tappa suget (även om jag tror att du kommer klara det jättebra ändå).

2011-09-19 @ 18:51:09
URL: http://facutvivas1.wordpress.com
Postat av: sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Uuups... Sophies chokladpaj måste du nog klämma in här någonstans oxå? ;) Jag tänkte lägga ut recept på den, hihi..



KRAMIS!

2011-09-19 @ 20:36:05
URL: http://vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller på att skriva matlista/shoppinglista och kom att tänka på nyttig, busslämplig frukost. Kanske:

hårdkokta ägg

knäckemackor

avokado

skink- och/eller ostrullar



Sen kan man ju alltid unna sig en näve småostar (typ Glada kon) och minikorvar. :-)

2011-09-30 @ 23:06:55
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0