Reflektioner

Var till mvc i måndags och allt ser så bra ut, magen växer en centimeter i veckan och jag följer den översta kurvan så fint så.. Nu är det inte många veckor kvar innan vi blir fem i familjen.
Alla kläder är tvättade, bilstolen står och väntar, sängen ska skruvas ihop idag och jag har börjat lite smått med att fundera på vad man ska packa i BB-väskan och fnular på förlossningsbrevet.
 
Jag har reflekterar lite över hur denna graviditet har varit jämförelsevis med Villes och Alice.
Denna graviditet så har jag:
- Sovit hela nätter
- Varit förkyld 4ggr och magsjuk 1 gng
- Inte varit nästäppt på nätterna
- Varit illamående i 2 månader
 
Med Ville och Alice så
- Var jag upp och kissade på nätterna
- Frisk
- Haft nästäppa sedan v.23
- Inte varit illamående (Alice 1 v)
 
Men med alla tre har jag haft foglossning och den har jag klarat av ganska bra, man har lärt sig av sina misstag.
Halsbrännan och myrkrypningar i benen har också funnits under alla tre graviditeter.
 
Jag är fortfarande imponerad över hur att få se magen växa och känna bebisen röra sig i magen. Det är verkligen livets mirakel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0