Dag 3 - Mina föräldrar

Min pappa är född i mitten av 50 talet, min mamma är född i början av 60-talet.

De vart ihop när mamma var 17 och det året då min mamma skulle fyllda 20, så föddes jag. Tre år senare så hade jag både en syster och bror. De gifte sig när jag döptes och var gifta i 19 år. Men de skiljde för ca 10 antal år sedan, när exakt det var kommer jag inte ihåg.

De har båda nya partners, och det fungerar fint. Deras nya är "plast"mormor & "plast"morfar.

Pappa jobbar inom it och mamma jobbar på ett kryssningsfartyg.

Min och pappas relation har inte varit den bästa men sedan jag fick barn så har relationen förbättrats avsevärt! Numera pratar vi i telefon flera gånger per vecka och syns, iallafall, varje vecka.
Mamma har alltid funnits där och stöttat, och finns där fortfarande trots att hon ligger ute mycket i jobbet. Bara ett samtal bort.

Jag tycker att relationen med båda föräldrarna har blivit mycket bättre sedan jag flyttade hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0