Tisdag eftermiddag

Natten var lugn och Ville vaknade på rätt sida och var på kanonhumör i morse. Vi tar lugna dagar här hemma så vi och barnen hinner vila upp sig.

Ville har varit på dagis i dag medans jag åt en mysfrukost med min syster. Nu sover båda barnen, Ville i soffan och Alice i sin säng. När de vaknar ska vi försöka röja av lite här hemma, förstår inte att barnen har så mycket leksaker. Det ser nog mer ut när allt ligger utspridda. Hur gör ni? Plockar ni undan leksakerna undan för undan på dagen eller tar ni och plockar upp alla leksaker vid läggdags? Vi plockar undan på kvällen, det är lättast så. Tycker att barn ska få vara barn och leka ordentligt.

Ville åt goda morotsplättar till lunch, det sa bara slurp och så var det slut. Så roligt att se att han tycker maten jag lagar är god!

Update; Snacka om att jag är virrig! Det är ju onsdag idag ju....

Kommentarer
Postat av: fröken K

Hihi, det är inte så lätt det där med dagar, jag var bombsäker på att det var måndag idag. Vilken trevlig överraskning jag fick. :)

2010-10-20 @ 19:43:11
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: Linda

Vi plockar lite under dagen (så att man kan sätta fötterna på golvet) men det värsta tar vi på kvällen, innan nattningen. Vi försöker få Fisan att hjälpa till men hon är som sin mor, hatar att städa. Igår hällde hon ut en skål med pärlor på golvet och sa: "Pappa plocka upp." :-D

2010-10-22 @ 11:27:23
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0