Lugna fisken

Det har varken funnits tid eller ork till att skriva här inne men ska försöka att ge er en uppdaterning om läget här hemma.

Ville är frisk, Jonis frisk, jag frisk men Alice fortsätter må dåligt. Nya 48 timmar började vid 12-tiden idag. Så VAB blir det för mig nu tisdag och onsdag.

Står helt still i skallen på vad man kan ge som är stoppande, förutom ris, vitt bröd och blåbärssoppa. Vällingen är utbytt mot majsvälling. Hjälp mig!

Vi har ju varit låsta här hemma och inte kunnat åka någonstans med barnen, jag var ju trots allt ledig i helgen och då vill man inte sitta inne hela tiden. Min pappa ringde på söndagen och räddade oss från lappsjukan genom att bjuda över oss på fika. Det var uppskattad av både oss vuxna och för barnen.

Hur gick det med overallen? Jo, det gick jättebra trots att jag inte hade något kvitto. Kassörskan erbjöd mig en ny overall men eftersom jag redan köpt nya vinterkläder så bad jag om att få ett tillgodokvitto. Så vi får se vad som köps utav det.



31 mil har jag lagt bakom mig i bussen idag, haft underbara kunder och mycket prat och skratt har det blivit. Det gör min dag. Men har haft tre (två) tunga lyft idag, det brukar inte vara så många. Två av lyften var att ta ner en rullstol nerför trappor och en uppför.

Om vädret visar sig från sin bästa så klär jag nog barnen och tar en promenad med barnen. Tror det gör gott att få lite frisk luft, vädra bort alla skruttbaciller.

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars pluttan då! Och stackars resten av er också, naturligtvis. :-)



Den här listan har jag på min desktop:

STOPPANDE

Morötter ( kokta + puré)

Majsvälling/puré/gröt

Äpple

Blåbär

Grön/omogen banan

Ägg

Blåbärssoppa /puré

Smörgåsrån

Vitt bröd och pannkaka som innehåller vetemjöl

Potatis

Ris

Te

Smör



LÖSANDE

Fikon

Morotsjuice m aprikos

Färdig aprikospuré

Plommon

Katrinplommonjuice (bättre än purén)

Väl mogna päron/päronpuré/päron som du mosar/mixar/drar med sked/päronsaft

Väl mogen banan

Mango

Kiwi

Vindruvor

Aprikoser

Russin

Råa grönsaker

Broccoli

Blomkål

Kallpressad linfröolja, 1 tsk 2 ggr/dag

Messmör

Hårt och mjukt bröd som innehåller grovt mjöl

Grova gryn, vetekli, linfrö, till exempel i müsli

Fil och yoghurt

Söta drycker (särskillt light-produkter, allt med sötningsmedel är lösande. Använd inte om du ammar, eller till barn under 3 år)

Hela majskorn

Nötter, solrosfrön, pumpakärnor

2011-01-31 @ 21:42:54
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja det var på sin plats att komma iväg!



Men fy.. jädra skruttbaciller, hoppas ni slipper iallafall och söt Alice redan hunnit blivit bättre sen igår!



PUSS!

2011-02-01 @ 09:19:15
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: mamma

Mina tjejer ;) fin bild. ha ha ha Alice är en kopia av dig när du var liten :) på pricken lik dig

2011-02-01 @ 17:26:12
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0