Tiiidig lördag morgon

Alice vaknade strax innan sex och jag hade tänkt att gå upp och göra lite välling för att sedan försöka få henne och somna om. Men Ville vaknade av att hans blöja hade läckt så det vart till att mysa ner sig i soffan i stället för sängen. Men jag får väcka Jonis om ett par timmar för att få sova någon timme till. Känner att jag behöver det idag.

Magsjukan drabbade Alice igår natt, 1 spya och några bajsblöjor senare så mådde hon bra. Jonis fick vara hemma och ta hand om barnen medans jag jobbade. Jonis hade sett till att tvättmaskinen jobbade på högvarv, min duktiga karl - Jonis alltså! Jag knaprar vitpepparkorn, vill inte att jag ska bli liggandes, har inte tid med det. Nu när jag precis blivit frisk från förkylningen.

Planen för idag är att Ville och Jonis ska åka och handla några nya fiskar till akvariumet och när de kommer hem så ska jag åka och reklamera en overall vi köpte till Ville. Dragkedjan har gått sönder och går upp hela tiden, det ska inte göra det på en märkesoverall!

Sedan har Sockenvägens Söta en tävling
om en handgjord bräda med
underbart budskap på.

Tävlingen avslutas den 14/2

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att Jonis jobbade duktigt med tvättmaskinen! Trist på overallen bara, lite bör den ju tåla..

2011-01-29 @ 09:31:44
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Denna hemska magsjuka.... huga!

Å så mysigt med fiskar, sa just till mannen att vi borde fylla upp vårt tomma akvarium igen eller iaf lilla skålen och köpa en stridsfisk till Luran. Rogivande med fiskar! KRAM

2011-01-29 @ 11:03:46
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0