Fredagsmys

Efter en lång vecka med jobb så är det skönt att helgen äntligen är här. Helgen firas in genom att äta chokladdoppade svenska jordgubbar, som jag snart ska ställa mig och göra.

Här har det regnat hela dagen och det gör att jag känner mig frusen. Ska hoppa ner i mina mysbyxor som får råda bot på det idag.

Helgen blir lugn då jag är ledig, ett besök hos Alice och Villes favoriter Britta (farmor) och Jens (farbror) blir det. Alice tjatar om Jens. Det första Alice gör när vi kommer hem till farmor, farfar och Jens är att ropa på Jens. Sedan får Jens gå omkring och bära på henne. Emellanåt så stannar de upp och leker. Så söta ihop! Det som är ännu mysigare är att Jens är Alice fadder.

Remissen till logopeden kom igår, så i början av juli åker vi dit. Men Alice är en ganska bra lärare, Ville snappar upp de ord Alice har lärt sig. Alice är en riktig ordspruta. Varje dag är det ett nytt ord. Nu ska det bara släppa för Ville med.

Doppa gubbar var det ja!

Ha en mysfredag nu!

Kommentarer
Postat av: mamma

Åhhh...jag vill också ha chokladdoppade jordgubbar.

Vad bra att remissen har kommit.

Ha ha ha jag kan riktigt se hur Jens knatar runt me Alice på armen :)

2011-06-17 @ 21:00:19
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0