Känslomässigt

Hade en hämtning på akuten idag, hämtade en man i sina bästa år.

Vi började prata och han berättade då att han precis hade fått besked om att han inte skulle vara i livet så länge till. Han påminde mig gång på gång att ta vara på varje stund, att pussa en extra gång på barnen och tala om för nära och kära hur mycket de betyder.

Han berättade också att hans fru var sjuk i cancer och att han skulle gå in och berätta för frun, jag såg hans tårar när han klev ur taxin.

Det gjorde så ont i mig när jag åkte därifrån, när jag äntligen var själv rann det stora tårar nerför mina kinder.

Denna resa berörde mig extremt mycket och ger än en tankeställare och påminnelse om att livet är skört.

Så ta hand om varandra, ta vara på varje minut och varje stund av kärlek!

Kommentarer
Postat av: Linda

verkligen, man har fått en annan syn på livet nu...



tufft möte iaf, tungt o se andras sorg o hopplöshet :-(

2011-03-02 @ 19:52:35
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Vad fint, det ska man verkligen göra!

2011-03-02 @ 22:08:21
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0