Snabbrepris

I lördags så var vi först till grannstaden och gick på medeltida marknad. Ganska snabbt så bestämde vi oss för att gå och kolla på riddarspelen. Jag gick ett par gånger när jag var yngre men för Jonis och barnen så var det premiär. Dock vart det väldigt varmt så vi var tvugna och gå innan det var slut. Vi avslutade den medeltida marknaden att sitta utanför en matbutik ätandes på varsin pigelin och med en polisbil som utsikt.

Sedan plockade vi in oss i bilen och åkte till min far där vi åt kräftor, västenbottenostpaj och lite olika tillbehör. Mycket trevlig kväll, tråkigt nog så åkte vi hem allt för tidigt. Ville somnade vid nio tiden på kvällen och lillstrumpan kämpade ända till 22.30. Kvällspigga barn!

Söndagen gick i lathetens tecken, både jag och sambon misstog oss på datum och trodde att allsången var i söndags men egentligen så är den nästa söndag. Men vi fick in svärföräldrarna, så snabbstädat vart det här hemma och sedan åkte vi tillsammans med dem till en lekpark där båda Ville och Alice fick leka av sig. Kaffepaus hann vi med där.

Idag så har vi varit upp till biblioteket och lämnat tillbaka böcker och lånat nya. På vägen hem stannade vi hos min mamma, jag fick lite fika. Väl hemma så var det bara att stoppa Alice i säng, hon däckade i bilen. Ville åt lite lunch och sedan fick han med hoppa i säng. Dock "bråkade" vi en del innan han gav med sig och somnade. Men har har inte sovit middag på hela sommaren, idag behövde han det och jag med för den delen! Förkylningen jag dras med vill inte ge sig.

Som vanligt ska jag snart ställa mig och laga mat, något med kassler, vad det blir har jag ingen aning om. Får googla. Och imorgon är det dagisdax igen, ska bli kul och se vad Ville tycker.


Kommentarer
Postat av: Linda

Lät som en bra helg! :-D

2010-08-17 @ 05:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0