Andra advent

Och idag så ska vi tända andra ljuset i ljusstaken. Det blir över en mysig fika innan vi åker till min pappa för mat.

Igår var vi bara hemma och tog det lugnt, det behövs några sådana dagar med. Efter vi hade ätit middag så åkte vi hela familjen och storhandlade, förberede inför vårt årliga, lilla julbord vi brukar ha strax innan jul. Så nu slipper vi åka och handla i panik. Vad ska finnas på ert julbord? Här är mina favoriter Janssons frestelse, ägghalvor, sill och lax. Även prinskorvar, köttbullar, julskinka och rödbetssallad måste finnas. Julmusten att inte glömma! Lutfisken låter jag gärna bli såsom dopp i grytan.

Jag fick äntligen det efterlängtade samtalet i fredags. Min kompis Linda och hennes man fick en son, 5 veckor förtidigt. Jag är så glad för deras fina guldklimp!
Grattis till er, mamma & pappa! <3

 

* ~ * ~ * ~ *

Ni glömmer väl inte bort att tävla?

Det gör ni här


Kommentarer
Postat av: Britta Bloggar

Hoppas ni haft en fin helg!

2010-12-05 @ 21:17:35
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0