Dan före dopperedan

Kan inte riktigt förstå att julafton är i morgon. Har egentligen ingen julkänsla alls. Granen står klädd och julklapparna inslagna. På schemat idag står knäckkokning, julstädning och packning.

Jag har åkt på en förkylning och mår inte riktigt hundra, så typiskt. Ville har fått krupphosta igen och vi har redan börjat medicinera bort den. Den låter verkligen hemskt.

De senaste dagarna har varit lugna fastän inte. I tisdags så åkte jag och hjälpte tömma det sista ur min mosters lägenhet. Bestämde att det här var absolut den sista flytten! 14 gånger har hon flyttat... Nu är lägenheten klar för att överlämnas.

Igår var vi till svärföräldrarna, jag hade varit och hämtat 2,5kg figurmarsipan hos min mamma. Så vi modellerade en hel del. Tänkte ta och pyssla med det idag med. Måste googla lite, har lite dålig fantasi ibland. Jonis fotade lite igår när vi var nästan klara, så det ska ni få se.

I tisdags skrev Jonis på papper för sitt nya jobb, det jobbet han vart headhuntad till. Han börjar jobba redan nästa vecka. Så härligt! Dessutom får han betydligt mer i lön än vad man får i början på ett lärlingsjobb. En mycket bra julklapp!

Dags att sparka igång dagen här..

Hoppas att ni ligger i fas med allt julpyssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0