Godmorgon!

Här vaknade vi till liv vid åtta, fjärde dagen denna vecka. Vi njuter av den sista ledigheten vi har och barnen vaknar på rätt sida. Jag njuter!

Vi har fått planer för nyårsafton nu, känns konstigt att först få erbjudande om barnvakt innan man hade något att göra. Vi ska iaf gå på födelsedagsfest/nyårsfest. Det ska bli trevligt, så när Jonis kommer hem så åker vi upp till glashuset och shoppar lite där. Har redan funderat på vad man ska ha på sig och kommit fram till att jag ska ha en klänning, eller om jag ska hitta något nytt. Återstår och se, kvinnliga bekymmer..

Till något tråkigt, på juldagen så fick vi ett tråkigt besked, min morfars syster har fått cancer. Hon ligger nu inlagd för vidare utredning. De besked vi har fått är att tumören sitter i hjärnan. Mer information än så har vi inte fått. Känns tungt men idag åker min syster och mormor ner för att hjälpa till. Även min mamma åker ner på lördag. De ska hjälpa till med pappersarbetet med butiken hon äger. Hon har sagt i två års tid att hon har tänkt att sälja men det har inte blivit av. Affären är hennes allt! Hon har ägt den i 25 år och är i dag 78 år. En liten krutgumma!

Rättelse: Min morfars syster har haft affären i 50 år, inget annat..

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul med en plan för nyårsafton, hoppas ni får det riktigt trevligt!



Och så tråkiga besked :-( Fy, livet är hårt för somliga. KRAM!!

2010-12-30 @ 12:51:37
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: mamma

hon har nog haft butiken i snart 50 år för när jag var liten så hade hon den redan. Eftersom jag snart är 50

2010-12-31 @ 10:55:53
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch, tråkigt besked! Hoppas hon får komma hem snart!



Kul med barnfri nyårsfest! Det får vi vänta några år med men lite kalops och monopol är också helt ok. :-D



Hoppas ni får det trevligt!

2010-12-31 @ 12:09:20
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0