Skruttgubbe

Ville har haft ont i knäna och benen i ett halvårs tid, det har kommit på kvällar/nätter och har pågått i perioder. Hans ena knä "klickar" även när man böjer på det. Ville är en kille som springer mer än han går.

Men igår kväll när vi kom hem vid 7 taget så satt han och lekte med sin traktor på golvet. Helt plötsligt börjar han gråta och kommer ut till oss i köket och sätter sig på golvet och kanar fram på rumpan och klagar på ont i knäna.
Det blir bara värre och värre, tillslut säger jag åt Jonis att gå och ge Ville alvedon. Jonis ropar från badrummet att jag skulle komma, då hade Ville spytt rakt över Jonis axel. Ville hade så ont så han spydde, och det gjorde ont i mitt mammahjärta.

Han fick bada ett ljummet bad med Jonis medans jag ringde 1177. Fick rådet att ge honom extra omtanke och smärtlindring. Även värme ifrån vetekudde. Ville fick ipren och sedan fick han sitta med oss i soffan med välling. Han somnade gott för natten men vaknade och kom över till oss mitt i natten.

Nu på morgonen har han klagat lite på ont i knäna så jag ringde läkaren. Fick tid redan på fm. Får se vad läkaren säger, hoppas på ett sätt att läkaren kommer fram till att det "bara" är växtvärk.

Mammahjärtat gör ont!



Update: Läkaren klämde och kände och hon hittade inget konstigt och Ville sa ingenting när hon klämde. Men hon skickade en remiss på röntgen för att få igång karusellen med utredning med hans knä. Läkaren trodde inte att det var något fel på skelettet utan att det kan vara mjukdelarna. Så det blir en fortsättning på det hela. Allt för min skrutt ska bli bra!

Kommentarer
Postat av: Linda

men lille skrutten då... gör ont i mig att läsa, måtte det bara vara växtvärk, han är väl rätt lång och växt mycket? Hoppas på det och inte något annat dumt. Växtvärk kan man ju ha i långa perioder också, plågsamt har vissa.. huvva...

2010-07-16 @ 08:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0