Muffins & namnsdag

Det är verkligen sköna, lugna sommardagar här hos oss. Ville och Alice sover till halv åtta varje morgon. Det är en bra start på dagen.

Gårdagen spenderades hemma, vi gjorde ingenting alls. Barnen fick njuta av sina rutiner och det har gett mer ork. Lunchsovningen brukar bli si så där för Villes del när det är fint väder och Alice kan/brukar sova i vagnen när vi är på vift. Så i dag har jag två pigga och glada barn. Jag passade på och röja i vår hall, helt fantastiskt att det kan samlas så mycket skit på ett ställe, strandväskor, Villes ryggsäck och skötväska som väntar på att få åka i väg. Men nu är det rent och snyggt, känns väldigt skönt.

I dag så ska jag träffa min mammagrupp, något som inte blivit av på alldeles för lång tid! Ska bli roligt att se Theo, Joel och Emma, även deras föräldrar. Så jag har i något svagt ögonblick lovat att jag ska baka, men jag har inte kommit på vad än. Tankarna går åt muffins, lätt och enkelt. Sedan att det är lätt för barnen att äta när de är på språng. Får se vad som kommer ut ur ugnen.

Nu ska jag ta och ringa min far och gratta honom på sin namnsdag och sedan slå en signal till mor och se om hon bjuder på kaffe.

Ha en skönt torsdag sötnosar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0