Bvc rapport

Vi kom i tid imorse till bvc, vilket är helt otroligt. Brukar komma in med andan i halsen numera. Var alltid i tid innan jag fick barn, minst 10 minuter innan. När Ville föddes så var jag på plats 5 minuter innan. Ojojoj, hur kommer det bli när 3:e barnen kommer till världen? I och för sig så dröjer det väl 5 år innan nästa barn föds och då är väl Ville och Alice självgående.

Nu till saken kanske, Ville går upp bra nu. Vägde hela 11.9kg med kläder på. Alice, lillsorken vägde prick 7kg och var 66,5 lång. Nu börjar hon bli stora tjejen! Hon vart även undersökt och fick en OK stämpel i rumpan. Två sprutor fick hon med, visst grät hon när hon vart stungen men det gick fort över.

Efter bvc så for vi ut till min mamma och hämtade min mobil som jag glömde där ute. Ville frågade efter en kaka, men det hade mamma inte där ute och jag hade inte heller med någon. Så han ställde sig i ett hörn i trädgården och grina. Till slut kom han på bättre tankar i hela 15 minuter. Men när han väl satte igång igen packade jag in barnen och åkte hem. Han grinade en bra stund i bilen med. Underbara trots!

Men nu sover båda barnen och jag borde inte sitta här utan jag borde diska upp disken och ta itu med tvätten. Ska samla lite mera kraft och sedan gå ut i köket...

Stackars Ville!

Han har en elak mamma som

skrattar och tar kort när han grinar!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det är inte lätt och vara liten och ha elak mamma ;-) Ha ha!!

2010-05-13 @ 18:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0