Myspys dag

Som skrivet tidigare så åkte jag och svärmor till Ikea för att köpa gardiner, kom inte hem med några gardiner därifrån. De jag sökte fanns bara på de stora varuhusen som t ex Uppsala, Barkay och Kungens kurva. Lite surt tycker jag!

Men vi åt lunch, båda barnen vräkte i sig köttbullar och sedan glassen på maten försvann i ett huj. Vad som fick följa med hem från Ikea var 6 nya plasttallrikar, 1 set med tallrik, mugg och hakklapp, en toppstjärna och värmeljus.

Tyg till kappan hittade jag här i stan, så typiskt att åka ett par mil för att sedan hitta något här. Köpte även flirtkulor så nu ska det julpysslas.

Fick mig en trevlig överraskning när jag gick in på Brittas blogg, jag hade vunnit en tävling hos henne. Tack Britta och Önskefoto!

Det blev hämtmat och efter vi ätit gott så gick jag ut i förrådet och plockade in julstjärnor/stakar, bollhavet och en spegel. Inne på Villes rum vändes alla leksaksbackar upp och ner och sorterades. Ville fick själv välja vad som skulle vara kvar inne och vad som ska ut i förrådet. När de var färdigsorterat och paketerat så satte jag upp bollhavet. Det var en succé! Både Ville och Alice blev sura när vi sa att det var läggdags.

Nu väntar jag bara på att Ville ska äta upp sin välling och sedan ska jag nog gå ut i köket och sätta en pepparkaksdeg. Ska även lägga sista handen på priserna till tävlingen.

Imorgon blir det städ på förmiddagen och sedan blir det väl att hälsa på någon på eftermiddagen. Får se vad dagen bjuder på.

Bild från google's bildsök


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0