Fläng fläng

Idag har jag flängt runt som en vante tillsammans med Ville.

Hos bvc läkaren blev diagnosen trånga hörselgångar, skorv och vax och det råder vi bot med att droppa örondroppar. Ville var jätteduktig och sköterskan vart så överraskad över att Ville satt så stilla medans läkaren kollade i öronen. När allt var klart så fick han välja ett klistermärke samt en självlysande måne.

Hos ortopeden så kollade läkaren på hans knän och ben, kollade när Ville gick i korridoren och sedan vred på fötter och lederna. Diagnosen där var växtvärk, visst att jag hade anat det men det känns skönt att utesluta att det inte var något annat. Eftersom han har fått så ont att han har spytt samt att han har haltat emellanåt. Känner mig som en hönsmamma... När det var klart fick han inget utav läkaren utan jag gick till receptionen och sa att Ville inte hade fått något, det var ändå hon som hade lovat Ville att han skulle få välja något. Läkaren på ortopeden gillade jag inte, stress in, stress ut! Kändes verkligen som om han tyckte att man bara tog upp hans dyrbara tid.

Vi åkte sedan till Jonis och hälsade på honom i skolan, Ville hade roligt och "skrämde" Jonis klasskamrater. Ville livade verkligen upp alla på skolan. När Jonis sagt till att han åkte så stannade vi till på skokanonen och hittade vinterskor till Ville. Villeskiten hittade en "tron" i skoaffären där man sätter barn medans man mäter fötterna. Han vägrade gå därifrån, så jag fick bära ut honom skrikandes men slutade när han fick en reflex av kassörskan. Så nu är allt klart inför vintern för barnens skull.

Nu ska jag borsta tänderna och sedan hoppa ner i sängen. Imorgon är det äntligen helg!

Kommentarer
Postat av: fröken K

Ja, helgen är välkomnande. :)

2010-10-29 @ 09:05:49
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: Linda

Men lika bra o kolla upp, så slipper du fundera och oroa dig mer! Växtvärk kan verkligen vara hemskt för vissa barn, eller så är han känslig mot värk och kräks lätt utav det.

2010-10-29 @ 09:08:55
Postat av: Linda

Hua, det låter som om ni också ser fram emot helgen!



Skönt att det "bara" är växtvärk men det kan ju vara tillräckligt jobbigt för vissa barn... Hoppas han inte får det allt för ofta, eller ännu bättre, att det snart växer bort!

2010-10-29 @ 13:11:49
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0