Torsdag

Igår var Ville på dagis då han är bättre, Alice hostar och snorar vilket jag hoppas snart går över. Det är inte roligt att se de små sjuka.

Efter att lunchen hade intagits så satte vi oss i bilen för att åka och köpa Emmas bok, fick den singerad med av henne. Träffade Jannice en sväng, vi gick och snackade skit och hade roligt. Kändes som om vi inte varit ifrån varandra ett bra tag. Hem, laga mat och sedan satte vi oss i bilen och åkte till min mormor, deras kran i köket läcker och Jonis skulle fixa den. Men tyvärr så hade han inte det verktyg som behövdes så det fortsätter att läcka. Typsikt. Vi kom hem rätt så sent och vi tänkte båda två att det blir en jobbig läggning av barn. Men tji fick vi! Alice somnade efter vällingen och Ville somnade sött efter sagoläsningen. Jaha sa vi när båda barnen sov..

Idag blir det läkarbesök för hela slanten, svärmor kommer in och passar Alice under dagen. Ville ska först till bvc läkaren och sedan ortopeden. Mycket flängande, men så kan det vara ibland. Jag är tacksam för att jag har så fina svärföräldrar som hjälper till!

Har en Alice som är jättetrött men inte vill sova, får väl ta och plocka upp henne ur sängen snart. Ska bara se om hon kanske somnar ändå. Annars får vi sätta oss i fotöljen och mysa. Sedan är det dags att börja göra sig i ordning inför dagen.

Hoppas att ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0