Gnäll, tjat och trots lika med en trött mamma

Bloggen har inte blivit prioriterad under dessa dagar, orken har inte räckt till! Alice är gnällig och hon är röd och svullen på flera ställen i munnen, Ville knuffar Alice när han tycker hon är i vägen. Och toppa det hela med trots. Då får man en slutkörd mamma som har väldigt lätt till tårar.

Så jag ringde till min mamma och bad henne komma över och ta hand om barnen. Jag ska ut, långt bort från barnen, vila öronen och skallen! Jag ska gå och köpa mig en bra tidning, sätta mig på ett café och äta en smörgås och en god bakelse. Bara sitta där i lugn och ro och läsa, titta på folk och bara njuta! Balsam för mig!

Men på lördag så ska vi lämna bort Alice till farmor och farfar, hon ska få sova där för första gången. Vi ska ta en hel dag med Ville, så han får så mycket kvalitetstid som möjligt med mig och Jonis. Tankarna går till att eventuellt åka till busborgen eller bada. Äta tacos och sedan köpa något gott till kvällen och mysa. Att han får stanna uppe hur länge han vill. Det tror jag gör lite underverk med trotsen och knuffandet. Jag hoppas det i allafall!

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch va jobbigt...hoppas det blir bättre med myskvällen! <3<3<3 Kärlek till er!

2010-09-24 @ 13:55:09
URL: http://lmv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0