Potta och klistermärken

Både hämtning och lämning på dagis idag har gått som en dans. Ville vinkade hejdå i dörren och sedan gick han in och lekte. Han ville ens inte vinka i fönstret som han brukar. Så skönt att han trivs där! Efter jag hade hämtat Ville så gick vi bort till affären för att köpa blöjor, Ville var så duktig att han gick hela vägen. På vägen hem fick han leka i lekparken.

Nu är båda barnen mat i magen och nu leker dem medans jag bloggar.

Idag har jag och Ville förberett pottträningen, vi har målat på ett papper och skrivit Villes klistermärken. För varje gång han kissar eller bajsar på pottan får han välja ett klistermärke. Jag har samlat på mig en hel del klistermärken när jag skrev brev och nu kommer de till användning.

Ville har redan kissat en gång på pottan, (intressant läsning va?), och fått välja ett klistermärke och nu springer han naken här hemma. Får se hur många olyckor det blir. Men frågan är hur jag ska göra med dagis, om han ska vara blöjfri där eller om det ska vänta ett tag. Jag ser inte om eller när han behöver kissa för han har alrig visat det så. Men vi kör med att han ska kissa innan och efter mat, före och efter sömn.

Något mer jag behöver tänka på?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej,



Visst är det roligt när de får välja ett klistermärke varje gång de kissar i pottan:)

Min dotter har blivit kräsen när det gäller klistermärken så jag brukar hitta fina klistermärken på www.stickercorner.com



2010-09-08 @ 08:42:19
URL: http://www.stickercorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0