Påskdagen

Vi har haft en härlig påskafton. Vi var vaknade strax efter sju allihopa, tog det lugnt och jag fortsatte jakten på barnens hjälmar. (En historia som gjorde att 3 garderober + förrådet vart städade, och hjälmarna låg i den 4:e garderoben...) När de var hittade så gick vi ut så Ville fick pröva på och cykla på sin cykel.

När vi hade lekt klart ute så satte vi oss i bilen och åkte över till grannstaden för påskfirande. Första stoppet blev hos svärföräldrarna där vi fikade, lekte och barnen letade påskägg. Förutom godis så fick barnen en speldosa och ett fint pussel.

 

Jag och Alice gick ner till min pappa medans Jonis och Ville åkte bil. Hos min pappa åt vi en kanongod påskmiddag med många goda sillsorter, lax och janssons. Ägg vart det med, såklart!

 

Jonis åkte för en timme sedan till sin näst äldsta storebror, han behövde lite hjälp med att montera ny blandare. Så när Jonis är klar så ska jag åka och lämna barnen hos svärföräldrarna och sedan bege mig till storstaden jag med. Jag och Jonis ska på presentjakt till Ville. Blir spännande och se vad vi kommer hem med.

 



Det som är kvar av barnens alla påskägg de fått.
Villes är det stora, Alice det lilla.
Märks det att Alice är en godisråtta?


Nu ska jag få på oss lite kläder här hemma och få ordning på skötväskan.

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Lät som ett gott firande med nära å kära! Önskar er en mysig kväll <3

2011-04-24 @ 19:50:54
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0