Lingonsylt och boheme

Det har varit en bra arbetsdag med som vanligt trevliga kunder.

Nu på kvällen kokade jag lingonsylt av lingonen jag fick av svärmor. Tror sylten blir inte så söt utan man känner syrligheten i bären. Behöver jag säga att jag älskar skogens skafferi?

Lingonsylt på kokning

Oj, jo! När jag kom hem från Ge-Kås och Ullared så hade jag fått ett nytt sovrum. Jonis hade målat och Jens hade tapetserat. Tur att Jens kan hjälpa oss, det hade tagit honom 1 timme att få upp den underbara tapeten. Bilder kommer när jag har stajlat lite.


Denna tapet blev det, som fondvägg.

Men genom att det är nyfixat i sovrummet så har Alice fått flytta in till sin bror, möjligen lite sent men jag har inte haft hjärta till att göra det tidigare. Hon är ju min bebis, snacka om seperationsångest. Men nu hade jag inget val, visst det tar emot lite och jag får kämpa att inte flytta över henne. Alice och Ville sover väldigt bra tillsammans. Något jag gör varje kväll är att titta in på dem när de sover. Mina skitungar, älskade skitungar! <3

Bilder från shoppingen kommer i ett eget inlägg senare i veckan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så du körde igång ett syltkok iallafall, lyx o få lingonen plockade! Här har man slavat ihop dem själv, ha ha!



Åh, ja det är lite seperation det men skruttan är ju stora damen ju :-) Skönt att det går bra för dem o sussa i samma rum. Tror ni fått det finfint i erat sovrum - vacker tapet o ha som fondvägg!

2011-08-23 @ 22:43:10
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: mamma

Aha !!! Var det därför han var sen.....överraskning ;)

2011-08-24 @ 09:06:33
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Linda

Var är bilderna? :-)

2011-08-29 @ 23:56:59
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0