Ännu en jobbhelg

Nu är det åter vardag igen och jag är ledig. Ska försöka hinna med lite ärenden idag bland annat ett besök på banken.

Jobbhelgen har varit lugn, speciellt gårdagen då min första körning var halv fyra på eftermiddagen. Jag började halv nio. Så under den lediga tiden så hann jag att tvätta bussen och virka en massa på mitt nya projekt.

Jonis och barnen var iväg på dopfest igår och det hade varit roligt. En massa olika rörelsesånger och sedan fika på det. Barnen var nöjda och glada när de kom förbi jobbet igår. hade bara önskat att jag hade fått vara med.

I lördags så flyttade det in 10 nya fiskar i akvariumet. Det är full fart där nu, 2 golfbollar, 4 black mollys, 1 algätare och 10 kardinaltetror. Barnen älskar att stå och kika på dem och ger gärna pussar. Pussarna resulterar i att glaset blir kladdigt. Men det är så sött när de gör det.

 






bilder från google's bildsök

(Vår algätare är inte prickig)

Kommentarer
Postat av: Linda

Brrr, dessa algätare kan man gott slippa - dem blir ju riktigt snuskiga ju större dem blir - men ofta ett nödvändigt ont tyvärr i ett akvarium.

2011-02-07 @ 10:03:14
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag hade en algätare som jag hade i minst 10 år, den blev över en dm lång och riktigt ful! Men oj så jag gillade den :-) Blir sugen på akvarium igen nu när jag ser dessa fiskar... KRAM

2011-02-07 @ 12:56:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Kolasnittar får det bli! Luran gillar dem i massor :-) Perfekt! Och gärna akvariebilder <3

2011-02-07 @ 18:35:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Evamy - 2barnsmamma och hockey"fru"

jo det kan ju säkert vara för att jag tränar, fast å andra sidan tränade jag inte på veckor och har precis börjat igen.. Och om jag äter så som jag gör nu så ger ju träningen inget resultat sånt fall haha

2011-02-07 @ 19:05:37
URL: http://evamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0