Bussfärd och jordgubbssylt

Satt och funderade här imorse om jag skulle åka till svärföräldrarna och hälsa på. Då kom jag på att jag kunde låta bilen stå och ta bussen. Ville och Alice har aldrig åkt buss så det skulle bli mysig utflykt. Klädde på barnen och stoppade ner barnen i syskonvagnen och promenerade upp på stan.

När väl bussen kom så fick jag hjälp att lyfta ombord vagnen med lite krångel. Ville vart hysterisk av att han trodde att jag skulle åka ifrån honom. Alice sov igenom hela färden och tur var nog det, Ville satt och höll min hand krampaktigt under hela färden. Sötskrutten!

Väl framme fick jag hjälp att krångla ut vagnen och sedan gick vi till konditoriet, som jag en gång i tiden vuxit upp på, och köpte kakor till barnen. Tyckte de var värda dem. Svärmor hade kommit för att möta oss gjorde oss sällskap in på pappas jobb för att lämna en sak jag hade virkat. (Ett burklockshätta). hos svärföräldrarna vart det fika och mat och sedan var det dags för hemfärd med bussen igen. Denna gång var det en bättre buss med större plats och Ville var lugnare denna gång. Ska nog åka buss fler gånger så det blir lite roligare.

Medans barnen hoppade i pyjamasar så passade jag på och kokade jordgubbssylt på de jordgubbarna jag hade plockat i somras och fått legat i frysen till idag. Det behövdes då all jordgubbssylt var slut i skafferiet. Den var väldigt populär. Nu står det ett par burkar och svalnar.

Imorgon blir det jobb igen efter att ha vabbat och varit ledig. På kvällen kommer vår tjejkompis med en dejt, dejten har varit klasskamrat jonis på gymnastiet, så det kommer bli trevligt att träffa honom och hans barn. Vi ska äta pizza tillsammans. En trevlig början på helgen (dock jobb helg för min del)


Kommentarer
Postat av: Linda

Har egenodlade jordgubbar i frysen men det vore SKAM att använda det o göra sylt med - men det såg gott ut ;-) Sugen på o fixa jordgubbstårta mitt i snöyran, ha ha! Skulle haft lite av din sylt då!



Hoppas det går bra o jobba i helgen iaf :-)

2011-02-04 @ 14:34:36
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0